Mozsár Műhely Blog

Mozsár Műhely Blog

„Egyszerre fáj, illetve jól esik nevetni velük és rajtuk”

Interjú Máthé Zsolttal, a Szomjas férfiak sört isznak helyettem rendezőjével

2018. február 02. - Mozsár Műhely Blogja

Merész, szókimondó jelenetek, őszinte és nagyon emberi érzelmek elevenednek meg a Mozsár Műhely színpadán: a Szomjas férfiak sört isznak helyettem című előadás kendőzetlenül beszél párkapcsolatról, öregedésről, és általában a nőket érintő problémákról. A produkció életre hívói és egyúttal szerzői, Tarr Judit, Szirmai Melinda, Dobra Mária és Sárközi-Nagy Ilona személyes hangvételű produkcióval állnak a közönség elé. Az új bemutatóról Máthé Zsolttal, a darab rendezőjével beszélgettünk.

mzs_galeria7.jpg

Máthé Zsolt, a Szomjas férfiak sört isznak helyettem  rendezője. Forrás: orkenyszinhaz.hu

Hogyan találtak egymásra az E-Mancik Színházi Manufaktúra művésznőivel, miként merült fel a közös produkció gondolata?

Tarr Juditon keresztül kerültem velük munkakapcsolatba, mert egyébként évek óta ismerjük egymást távolabb-közelebbről. Judittal volt több közös munkánk előtte. Én láttam a Verslábak neccharisnyában című estjüket, ahol kortárs magyar költőnők verseit mondják, ez az előadás azóta is műsoron van. Megkérdezték róla a véleményem, hogy mit lehetne még hozzátenni, és beszélgetés közben kiderült, hogy nekik vannak saját írásaik. Felmerült, hogy lehetne valamit kezdeni ezekkel az írásokkal. Ezután ők felkértek engem rendezőnek.

Egy mindig aktuális és valóban mindannyiunkat érintő témához nyúltak. A férfi-női kapcsolatot számtalan formában feldolgozták, megjelenítették már. Mi adja az E-Mancik darabjának egyéniségét, újdonságát?

Ezek saját történetek, saját tollból, mégsem csak őszinteségi rohamok, hanem megformált szerepek kamara-tragédiái/szatírái. Rendkívül hangsúlyos az önirónia, amellyel magukról mesélnek, és amitől egyszerre fáj, illetve jól esik nevetni velük és rajtuk.

Rendezőként mi volt a koncepciója, mit tartott fontosnak kiemelni a darabban?

Őket. Ők teremtik meg a helyszínt, az évszámot, ők játsszák el az aktuális férfit, láttatják és jelen idejűvé teszik a velük történt találkozást, kapcsolatot, szakítást. Fontosnak tartottam, hogy minden monológnál helyzetet tudjunk teremteni, „jelenetet játszani”.

17_pic1_n.jpg

Jelenet a Szomjas férfiak sört isznak helyettem című darabból.

Milyennek találta a közös munkát az E-Mancikkal?

Nekem könnyű volt. Minden szinte kész volt már, gyakorolni kellett, szerkeszteni és önbizalmat növelni. Ők pedig nagyon összeszokottak voltak.

A Mozsár Műhely színpada speciális tér, a szereplők karnyújtásnyira állnak a közönségtől, szinte egy magasságban vannak velük. Hogyan használták ki a helyszín adottságait a darab számára? Kellett alakítani a meglévő koncepción?

A nézők közelsége kifejezetten kívánatos ennél az anyagnál, úgyhogy ez a tér ideális.

Ön nem csak rendezője, hanem dalszövegírója is a darabnak. Milyenek ezek a szövegek, és hogyan színesítik-erősítik magát a történetet, a prózai jeleneteket?

A dalszövegek is az ő írásaik, amelyeket csak tovább farigcsáltam, és Nyitrai László zenésített meg. Úgy gondoltam, ha négy nő kiáll, hogy látva lássák őket, akkor énekelniük is kell.

Ön számos más darab számára is írt már dalszövegeket. Honnan jött az indíttatás dalszövegek szerzésére, tudatosan kereste ezeket a lehetőségeket?

Eleinte rap-szövegeket írtam a saját zenekarunknak, illetve a Színművészetin készítettem dalfordításokat az énekvizsgáimra, aztán évekkel később már lehetőséget kaptam egész librettók megírására is.

Várható a közeljövöben újabb közös előadás az E-Mancik tagjaival?

Igen. Már írják…

 

Seffer Manuéla

Ne maradj le új bemutatónkról!

Az előadásra online is beszerezheted a jegyed.

Megnézem!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mozsarmuhely.blog.hu/api/trackback/id/tr5213628082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása